Yhdistyksellämme on 70-vuotinen historia. Yhdistys toimii edelläkävijänä palvelussuhteen ehtojen, työympäristön ja työolosuhteiden parantamisessa. Aktiiviset toimikunnat järjestävät koulutus- ja esitelmätilaisuuksia, erilaisia virkistäytymismahdollisuuksia yhteisten tapahtumien tai jäsenhintaisten lippujen kautta. Yhdistyksen järjestämät matkat ovat olleet erittäin suosittuja, joten kannattaa seurata yhdistyksen tiedotuslehtistä PINNAA. Jäsenille järjestettävät tapahtumat ja keskinäinen yhteenkuuluvuus muodostavat toimivan, kasvavan ja kilpailukykyisen sekä aktiivisen jäsenyhdistyksen. Pääosin jäsenistömme työskentelee Espoon kaupungin, Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnian, Kauniaisten kaupungin, Kirkkonummen, Siuntion, Raaseporin ja Inkoon kuntien palveluksessa. Myös alueellamme Espoosta Raaseporiin toimivien yksityisten työnantajien palveluksessa työskenteleviä on jäsenistössämme.